Nevers. - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Jurgen&Marjon - WaarBenJij.nu Nevers. - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Jurgen&Marjon - WaarBenJij.nu

Nevers.

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen&Marjon

26 Juni 2016 | Frankrijk, Nevers

De trip terug naar het noorden is inmiddels serieus aangevangen. Vrijdag zijn wij naar Nevers gereden in de Bourgondië. We staan daar op een echte stads camping aan de oevers van Le Loire. Een camping waar we met enige regelmaat neerstrijken om van het geweldige uitzicht over de rivier en de stad met zijn prachtige kathedraal te genieten. Gisteren zijn we de stad ingelopen om wat rond te kuieren en cultuur te snuiven. Natuurlijk hoorde een terras met plat du jour daar ook bij dus de inwendige mens is ook tevreden. Op de camping hoor je continu op de achtergrond het stadsgedruis met verkeer en sirenes van ambulance en politie. Dat kunnen we voor een paar dagen altijd goed hebben, zelfs het dance feest tot 2 uur vannacht was te doen (dan moet je niet op zo'n camping gaan staan hè). Morgen gaan we weer een stukje noordelijker, het plan is tot Laon. Woensdag naar Nederland?

• 26 Juni 2016 - 15:35

Pa En Ma:

Niet meer in de cathedraal geweest? Hier in Spijkenisse hoor je ook regelmatig de sirene van brandweer-of ziekenwagens. Dus nog even een stop in Laon en dan naar huis. Jullie zullen het best leuk vinden. De binnenstad met de cathedraal is erg interessant en wie weet ook nog een plat du jour. De kinderen zullen het ook wel fijn vinden dat jullie weer thuiszijn. Hou wel rekening met het verkeer rondom Brussel, de Belgen zijn eindelijk hun wegen aan het opknappen, maar dat geeft wel overlast. Gr. Pa en Ma.