Pompei - Reisverslag uit Napels, Italië van Jurgen&Marjon - WaarBenJij.nu Pompei - Reisverslag uit Napels, Italië van Jurgen&Marjon - WaarBenJij.nu

Pompei

Door: Marjon&Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen&Marjon

20 Mei 2016 | Italië, Napels

Gisteren 19 mei was het de bedoeling om naar Pompeii, de Vesuvius te gaan en een route te rijden langs de Amalfitaansa kust. Het liep een beetje anders. Op de ringweg in Napels ging het lampje branden van de laadstroom, natuurlijk vlak voor een lange tunnel en zonder mogelijkheid om te stoppen. Na de tunnel even snel op een onmogelijke plek gestopt gekeken en Jurgen zag direct dat er een V-snaar niet meer was op de plek waar hij moest zitten. Nog heel even een betere plek gezocht om te stoppen die was er gelukkig bij een tolpoortje. Daar kwam gelijk iemand naar buiten die wilde helpen, hij heeft gebeld en na 20 minuten wachten kwam er een wagen die ons naar een garage heeft gebracht. Allemaal heel vriendelijke mensen kregen koffie en water aangeboden en daarna was het wachten op de juiste V-snaar. Al met al reden we weer in anderhalf uur en 250 euro lichter. Rond 12.00 zijn we richting Pompeii gereden, en dit was best indrukwekkend , wat wij wel jammer vinden is dat alles wat er gevonden is in Napels in het museum ligt. omdat alles wat anders liep er voor gekozen om de route langs de Amalfitaanse kust te gaan rijden en de Vesuvius niet te doen. Wat was die route ontzettend mooi iedere keer als we dachten dit kan niet mooier kwamen we een bocht om en ...... wat een uitzichten ongelooflijk mooi. We waren rond 20.00 weer terug bij de caravan het was een lange maar toch nog hele mooie dag.
Vandaag zijn we boodschappen gaan halen en lampjes voor de caravan, achter remlicht was stuk dus bricoleren :) Ook hebben we een Harly zaak gevonden en heeft Jurgen nog zijn verjaardags cadeau gekregen.
Vanmorgen met zon begonnen maar nu is het bewolkt en staat er een frisse wind jammer maar het wordt vast weer beter.

• 29 Mei 2016 - 00:08

Ewald:

Zie ik deze post vandaag pas (de 29e)... Maar evengoed: lekker dagje, zeg! Gewoon pech neem ik aan of doen de Italiaanse wegen hier nog wat afbreuk aan? overigens: hoe redden jullie je met de taal op dit soort momenten? Er wordt lekker Engels getokkeld, neem ik aan?