Rome vervolg - Reisverslag uit Rome, Italië van Jurgen&Marjon - WaarBenJij.nu Rome vervolg - Reisverslag uit Rome, Italië van Jurgen&Marjon - WaarBenJij.nu

Rome vervolg

Door: Marjon&Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen&Marjon

15 Mei 2016 | Italië, Rome

Een dag later dan de bedoeling was naar Rome, gisteren de hele dag regen gehad dus we hadden er echt zin in vandaag. Eerst kaarten voor het openbaar vervoer gehaald bij de receptie. Dit was nog wel even een ding want in eerste instantie werden we naar het info punt gestuurd op de camping, maar deze dame wilde heel veel verkopen voor heel veel geld en op het moment dat Jurgen aangaf dat we allen buskaartjes nodig hadden ging het gezicht op onweer en werden we naar de receptie gestuurd:(. Met de bus naar de rand van Rome daarna een tram en toen we we echt in het centrum van Rome. Eerst maar een kop koffie genomen en heel veel mensen bekeken. Daarna zijn we gaan wandelen richting het Colloseum, onderweg veel mooie gebouwen gezien. In de buurt van het Colloseum veel funderingen gezien van oud Rome. Mooi hoe ze dit laten zien midden in de stad. Daarna opzoek naar de Trevi fontein en waar we al een beetje bang voor waren het is tenslotte zondag en 1e pinksterdag, het was er een beetje druk:). Maar we hebben hem gezien:). Daarna zijn we een eetgelegenheid op gaan zoeken, waar we heerlijk lam hebben gegeten en groen asperges. Tijdens het eten kregen we wel een bui regen maar gelukkig zaten we onder een parasol. Die niet helemaal op een hoosbui was berekend dus uiteindelijk zat Jurgen met een poncho aan en ik met een paraplu het mocht de pret niet drukken en gelukkig werd het ook weer droog.

• 16 Mei 2016 - 00:28

Ewald:

Of zoals José pas nog vroeg: "Wil jij die Trevi vijver nog een keer zien?"
    In ieder geval zagen jullie hem in vol ornaat, vorig jaar was-ie in restauratie en stond droog :-(.
    Rome of Parijs, Parijs of Rome? Ik denk de twee meest romantische steden van Europa... als de zon schijnt althans. Geniet-ze verder en we lezen mee!

• 16 Mei 2016 - 17:07

Marja:

Ja Rome, een stad die ook nog op ons lijstje staat.
    Leuk om mee te lezen over jullie avonturen. We blijven jullie volgen.
    Geniet van alle ervaringen en heel veel plezier.
    En oh ja Jurgen. Gefeliciteerd met een jaartje erbij. Gezellige dag en wij proosten op jullie gezondheid.

• 17 Mei 2016 - 08:26

Rineke De Vuijst:

Door jullie verhaal ben ik weer even terug in Rome. Mooie stad. Zoveel te zien. Gaan jullie nog naar de St. Pieter, doen hoor, vaak wel druk, maar zeer de moeite waard. Jammer dat het weer niet zo meezit. Komt goed.