Corsica - Reisverslag uit Corte, Frankrijk van Jurgen&Marjon - WaarBenJij.nu Corsica - Reisverslag uit Corte, Frankrijk van Jurgen&Marjon - WaarBenJij.nu

Corsica

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Jurgen&Marjon

15 Juni 2016 | Frankrijk, Corte

Op 12 juni zijn we op Corsica gearriveerd, we kwamen aan in de havenplaats Bonifacio een werkelijk magnifieke aankomst in een natuurlijke haven en zicht op een dorpje dat boven op een klif gebouwd is. De huizen van dit dorpje lijken scheef over de kliffen heen te hangen. Daarna zij we ongeveer 30 km doorgereden naar een camping bij Propiano in de buurt. We zijn wezen wandelen bij Filitosa waar in 1947 een nederzetting gevonden uit de prehistorie, door een boer die zijn land aan het bewerken was. Alles wordt nog steeds exploiteert door deze boeren familie. Het was een mooie wandeling waarbij we ook een duizend! jaar oude olijfboom hebben gezien en veel bloeiende bloemen. Op te terugweg naar de camping franse boodschappen ingeslagen. Gisteren verkast naar een andere plek we, staan nu bij Corte in de buurt. Dit is in het binnenland en de tip voor deze camping kregen we van mensen die hier al geweest waren. Een mooi terrein lekker rustig en vanaf de camping hebben we vandaag een wandeling van 2,5 uur gemaakt 7,5 km langs een riviertje dus eindelijk wat lui zweet er uitgelopen. Doordat we veel kust gereden hebben is het wandelen er wat bij in geschoten en dat heb je pas door als je weer een mooie wandeling maakt. In deze streek is in 2000 veel bos verwoest door enorme bosbranden, het is werkelijk wonderlijk om te zien hoe het bos zich alweer hersteld heeft. Al met al veel moois om hier te zien, komende dagen zullen we nog wel wat bergwandelingen gaan maken :-)

• 15 Juni 2016 - 19:16

Marja :

Hoi Jurgen en Marjon,

Wij genieten van jullie verhalen.
    Een voorrecht dat jullie deze kans hebben. Geniet van de mooie omgeving, het wandelen en elkaar.
    Nog heel veel plezier.
    Groetjes uit Spijkenisse

• 15 Juni 2016 - 20:48

Pa En Ma:

Leuk deze aflevering, vooral de foto van jullie samen. Het is wel weer genieten, ook op Corsica. Jullie kunnen met plezier terugkijken op deze vakantie. Bedankt ook voor de reactie op Pa z'n. verjaardag. We zijn wezen eten vanavond, ze hadden ivm voetballen alleen pizza. Dat was jammer, maar ja het plaatsje is niet zo groot, dus weinig keus. Volgende keer beter. We hopen dat jullie ook de laatste dagen op Corsica nog lekker genieten. Gr. Pa en Ma.

• 17 Juni 2016 - 09:09

Rineke:

Zie er allemaal heerlijk uit. Kan me voorstellen dat het even lekker is om te wandelen na alle autoritten. Je ziet zoveel meer details. Corsica is een mooi eiland, de natuur overweldigend en ook de hele oude plaatsjes, waar de tijd heeft stilgestaan, lijkt het. Geniet nog van het mooie eiland en de komende weken. Groetjes, Rineke.