Sicilië - Reisverslag uit Catania, Italië van Jurgen&Marjon - WaarBenJij.nu Sicilië - Reisverslag uit Catania, Italië van Jurgen&Marjon - WaarBenJij.nu

Sicilië

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen&Marjon

25 Mei 2016 | Italië, Catania

Maar weer even een update voor onze trouwe volgers. Afgelopen 2 nachten hebben we in de buurt van Rosarno in het zuiden van Italië gestaan om even uit te rusten en wat huishouden te doen (tenslotte wil je wel in een fris bedje liggen toch?). De camping daar was klein en eenvoudig, maar de Anwb groep streek er ook weer neer dus wij stonden op een rotplekje ivm plaatsgebrek. We hebben er het beste van gemaakt en hebben ondanks de frisse wind wel voor het eerst lekker op het strand gezeten. Vandaag zijn we overgevaren naar Sicilië. Het veer voer van Villa S. Giovanni naar Messina. Messina uit was een flinke opgave en ook daarna was het behoorlijk pittig rijden, de route langs de oostkust rijdt je van het ene in het andere dorpje, plus slechte wegen nou wij kwamen aardig afgebeuld aan op de camping. Waar een Engelse groep bleek te staan, dus wij zijn opnieuw op een krap plekje gepropt met uitzicht op een grote duitse camper :-( Maar niet getreurd, we maken er het allerbeste van en hebben op ons plaatsje veel privacy :-)
We hebben het nog steeds heerlijk hoor, en de keuze voor kleine wegen maken we tenslotte zelf, we hadden ook de snelweg op kunnen draaien natuurlijk :-) Lesson learned, in een dorpje op Sicilië geen omleiding negeren, ik heb vandaag een heel smal straatje in een dorp moeten rijden. Hoogmoed komt voor de val :-)

• 25 Mei 2016 - 22:10

Joost:

het rijden door kleine dorpjes met smalle straatjes heeft ook zo z'n voordelen, de auto wordt steeds smaller, en.............................. spiegeltjes per twee zijn goedkoper.
    hebben jullie ook niet een dagje rust ? tenslotte ben je 2 maanden weg !.
    Hier heeft de zon vandaag geschenen ! tussen 12.05 en 12.07 . schitterend. Joost

• 26 Mei 2016 - 07:51

Marielle:

Haha, tja... mijn ouders hadden ook zo'n ervaring met steeds smallere straatjes en de sleuthut was iets groter dan die van jullie... Ik lees uit alle verhalen dat jullie enorm genieten. Heerlijk.
    Wat een goed plan gewoon 2 maanden eropuit!

Groetjes uit een weer langzaam opwarmend nederland.

• 27 Mei 2016 - 16:16

Ewald:

...nou begrijp ik al die kleine Fiatjes 500...
    Hou je de schade verder beperkt?