Napels - Reisverslag uit Napels, Italië van Jurgen&Marjon - WaarBenJij.nu Napels - Reisverslag uit Napels, Italië van Jurgen&Marjon - WaarBenJij.nu

Napels

Door: Marjon&Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen&Marjon

21 Mei 2016 | Italië, Napels

Vandaag met de metro/trein naar Napels, een rit van ongeveer een half uur, tijdens de rit contact gehad met een Amerikaans stel die vertelde in april in Amsterdam te zijn geweest. Zij wonen in Pozzuoli en waren belangstellend naar wat wij gingen doen. Eenmaal in Napels lekker koffie gedronken voor andere bedragen dan in Rome. We hebben rond gewandeld in het historisch stads centrum, veel mooie doorkijkjes gezien en mooie gebouwen.Smalle straten waar in een straat allemaal winkeltjes zaten met muziekinstrumenten. Ook veel boekwinkeltjes gezien. Goethe schreef ooit Een mens die Napels heeft gezien kan nooit meer treurig zijn. Hij bedoelde hiermee de overweldigende schoonheid. Deze uitspraak meestal vertaald als eerst Napels zien en dan sterven wordt nog steeds gebruikt, en dat snappen wij wel.
Morgen gaan we weer verder richting het zuiden.

• 21 Mei 2016 - 20:04

Pa En Ma:

Fijn dat jullie zo genieten. We hebben hier in de Provence prachtig weeren een hele rustige camping. Morgenochtend naar vide grenier in het dorp dus daar toch even kijken
    Goeie reis verder.

• 21 Mei 2016 - 23:28

Ewald :

...bij deze gaat Napels op het verlanglijstje...

• 22 Mei 2016 - 18:57

Jurgen&Marjon :

Zeker doen Ewald, heerlijke stad om te slenteren en terrasjes te doen!