Napoli. - Reisverslag uit Napels, Italië van Jurgen&Marjon - WaarBenJij.nu Napoli. - Reisverslag uit Napels, Italië van Jurgen&Marjon - WaarBenJij.nu

Napoli.

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen&Marjon

18 Mei 2016 | Italië, Napels

Gisteren (17-05) zijn we naar Napels toe gereden. een tocht van +/- 250 km over redelijke wegen, flinke stukken 4 baans en niet eens al te slecht wegdek. Eerst hebben we in de buurt van Rome nog een caravan spiegel op de kop getikt. In een smal Toscaans dorpje had men heel handig een bord verboden te parkeren op de weg gezet ivm een of andere festiviteit, een inhalende motorrijder eiste mijn aandacht in de linker spiegel en nu heeft het dorpje geen bord meer en onze rechter spiegel is kaduuk.
We staan bij Napels in een voorstadje (Pozzuoli) op Camping Il Vulcano Solfaltara. Het stadje staat continu vol met ene lange file auto's, we zijn gisteren langs de file naar de boulevard gelopen maar dat doen we niet opnieuw, daar is geen lol aan. De camping ligt stijf tegen een vulkanisch actief gebied aan waar rookpluimen opstijgen en de lucht lekker zwavelig is. Ik denk dat een persoonlijke H2S meter direct alarm zou slaan (vluchtmasker op en rennen). Op de camping staat een groep kampeerders van een Anwb reis, We Zijn Er Bijna in het echie, vanmorgen om 6.30u stonden de bejaarden tegen elkaar te schreeuwen bij het sanitair, blijkbaar stond er een uitje op het programma :-(
Morgen en overmorgen is het plan om de Vesuvius, Pompeii en Napels te bezoeken, we zijn benieuwd wat dat zal brengen.
Overigens zijn we verbaasd nog steeds op bomvolle campings te staan. Heel veel Duitsers en Oostenrijkers met kinderen zelfs. Na Rome dachten we al van de drukte af te zijn, nu denken we na Napels ;-)

• 18 Mei 2016 - 17:28

Pa Boer:

Stiekum aansluiten bij die bejaarden van ANWB hebben ze toch niets door

• 18 Mei 2016 - 19:41

Pa En Ma:

Fijn dat zoveel ouderen zo,n prachtige reis kunnen maken met ANWB evt technische begeleiding . We hebben er 3 keer (Israël,Turkije en Marokko ) van kunnen genieten.En je hoeft niet mee.

• 24 Mei 2016 - 19:03

Joost:

tot nu toe van de laatste dag naar de eerste dag teruggelezen.
    maar leuk om zo al lezend met jullie mee te reizen; budsjes, barstjes en snaartjes zijn te vervangen.
    Maar het genieten van de reis in zo'n mooie omgeving in zo'n vriendelijk en zonnig land is onvergetelijk.
    Goede reis en geniet lekker verder, dan kunnen wij (op afstand) mee genieten.
    Joost & Carin

Tags: Pompeii